Thursday, December 16, 2010

pembedahan plastik dalam kalangan artis yang korang minat

klau anda bace melalui facebook,, sila klik view original post yg kt bwh tu,, untuk bace yg sepenuhnye kt adjamaludin.blogspot.com


actually, aku sedang berblog walking di images google. saje teringat zaman-zaman artis korea yang aku pernah minat dulu. suju, dbsk, shinhwa dan segala macam tuh. korang nak taw kenapa aku da tak minat artis artis korea nih? sebab deyrang tuh plastik.. ya,, deyrang sangat plastik. haha!

shinhwa

AMARAN KERAS KEPADA KORANG YANG MINAT GILERR ARTIS KOREA, JANGAN BACA KALAU TAK KUAT SEMANGAT macam aku:P

saje, gugel dan gugel, aku terjumpe surgery. then, aku pon terasa nak wat entri mengenai surgeri. ngee~ korang pernah terpikir nak wat surgeri? ya. aku memang tak pernah seyh terpikir nak ubah-ubah muka. sakit taw. letak minyak jerawat pon pedih apa tah lagi yang potong potong? no.no.no.







cikgu PSI aku kate, pembedahan plastik nih haram. sebab mengubah ciptaan Yang Maha Esa. dan Allah melaknat orang-orang yang mengubah ciptaan-Nya. Tapi ia juga diharuskan kalau seseorang itu mengalami kecacatan pada diri mereka. Tapi, ape yang aku taw, artis korea yang bermajoriti buat pembedahan plastik kan? KOREA IS A LAND OF SURGERY. daripada observation yang aku lakukan, yang perempuan plak ramai buat muka nih.. ubah tang sana, ubah tang sini. mana tak nye, kalau muke macam nyonya paso, korang nak pandang sebelah mate pon taknak kan? haha.


seo hyun girls generation 


hyo-yeon girls generation
so guys, how? comel comell deyrang nih,, tak ori pon.. korang tak pelik ke, supposely, seyrang ni mate sepet, kecik kecik macam chinese, but then? gosh.. mate palsu.. haha. tapi kalau tanye deyrang, kenapa wat surgeri? sebab accident la.. mende la.. alasan yang sangat cliche, sebab deyrang semua pakai alasan yang sama. aku rase, bagi artis korea, jepun, pembedahan plastik itu trend kot. trend kah?

comel kan after dy?
okeyh, name dy : yuko ogura
dy wat hidung, double eyelid and mole removal.
dy nih sape? model bikini jepun
tak best lar tunjuk pempuan je kan? mesti tunjuk laki juga.. haha. jap2..aku cari lagi..



nipulak yang aku jumpe.. korang tengok la.. kot kot ade yang berkenan ke.. haha. cett,, yang laki aku takjumpe seyh.. almaklum la.. deyrang simpan dalam laci kat ghumah deyrang gaknye.. takpe2.. okeyh, itu saje pada hari ni. trimas :)

dari mata naik ke akal, dari akal tangan menaip
  Photobucket

3 comments:

zey said...

ouh! won bin?

Ezatty said...

rame peminad k-pop da tahu sebenar nye . lgy pun , org korea mmg minat buat bnde neh . sa2 dunia daa thu . :) tpy , tkthu lhaa kudd2 ad lgy yng tk thu . :) !

Anonymous said...

xyah nak heran lah...itu adalah syarat yg perlu diaorg patuhi sblm m'jadi artis...ada yg dah mmg kacak & cantik tu dah kira ok lah tu...